fc2ブログ
 

 SOBA-AGE

そば揚げ

I french-fried boiled soba noodle.
Actually, it is a leftover "zaru-soba". (w)

In my childhood, my mother used to make it as healthy snack for my sister and me.
We loved this snack and called it "SOBA-AGE".

It's one of my "mother's home cooking".


湯がいたお蕎麦を素揚げしました。
実は、ざるそばの残りもの。(笑)

子供の頃、母が健康的なおやつとして私と妹によく作ってくれました。
私たちはこれが大好きで、「そば揚げ」と呼んでいたんですよね。

私のお袋の味のひとつです。


00:08 | Food
comment(0)     -
comments
comment posting